Kultura

Magicka

Humorystyczny hack-and-slash z zacięciem przygodowym w którym pierwsze skrzypce gra magia.

Gra powstała w 2011 roku i ciągle nie można jej nic zarzucić jeśli chodzi o oprawę graficzną czy też grywalność.

Magicka
Magicka
Magicka
Magicka
Magicka
Magicka
Magicka
Magicka

Wcielamy się w rolę maga ze świętego zakonu, który przemierzając świat czerpiący garściami z nordyckiej mitologii będzie starał się uwolnić go od złego czarnoksiężnika.

Magicka
Magicka
Magicka
Magicka
Magicka
Magicka
Magicka
Magicka

System czarów opiera się na ośmiu elementach podstawowych takich jak ogień, woda, ziemia, mróz, elektryczność, tarcza itp oraz paru które możemy otrzymać z połączenia tych podstawowych jak choćby para czy lód. Czary możemy rzucać na siebie, naszą broń, używać ich do zastawiania pułapek czy też tworzyć z nich promienie i obszarowe efekty. Możliwości jest naprawdę dużo, a eksperymentowanie z poszczególnymi kombinacjami daje dużo frajdy, szczególnie kiedy pojawią się bardziej wymagający przeciwnicy.

Magicka
Magicka
Magicka
Magicka
Magicka
Magicka
Magicka
Magicka

Oprócz wspomnianych czarów mamy jeszcze zaklęcia. Są to specjalne kombinację, które poznajemy po odnalezieniu magicznej księgi. Dają nam możliwość używania predefiniowanych kombinacji z których otrzymamy dodatkowe umiejętności/zdolności itp np. niewidzialność, zwiększenie szybkości czy też uderzenie pioruna albo przyzwanie śmierci.

Magicka
Magicka
Magicka
Magicka
Magicka
Magicka
Magicka
Magicka

Ostatnim elementem pomagającym nam w walce są laski/różdżki oraz broń dodatkowa. W przypadku lasek zbieramy je najczęściej od poległych przeciwników i dają nam oprócz pasywnych efektów np. odporności na jakiś żywioł np. dodatkową możliwość teleportacji czy odstraszania przeciwników. Jeśli chodzi o drugą broń możemy zacząć od zwykłego miecza ale może być to też pistolet albo … karabin. Tak mimo, że jesteśmy w świecie fantasy spotkamy się z nietypowymi i żartobliwymi broniami jak choć hantle treningowe do rzucania w przeciwników.

Magicka
Magicka
Magicka
Magicka
Magicka
Magicka
Magicka
Magicka

Humor w tej grze jest jej bardzo ważnym elementem. Praktycznie towarzyszy nam cały czas i widać go w projektowanym świecie, dialogach, sytuacjach, zachowaniach przeciwników czy licznych odwołaniach do popkultury.

Magicka
Magicka
Magicka
Magicka
Magicka
Magicka
Magicka
Magicka

Bardzo przyjemnym faktem jest to, że nasze zaklęcia wpływają na otaczający świat. Możemy coś podpalić, przesunąć, wodę zamrozić aby po niej przejść. Przeciwnik polany wcześniej wodą dostaje zwiększone obrażenia od elektryczności itd. Widać, że twórcy mieli mnóstwo pomysłów jak urozmaicić rozgrywkę.

Magicka
Magicka
Magicka
Magicka
Magicka
Magicka
Magicka
Magicka

Sama rozgrywka oprócz wątku fabularnego który poprzez humor jest nawet ciekawy zawiera jeszcze system wyzwań czy pojedynków. Dodatkowo w grę możemy grać aż w czwórkę w trybie kooperacji i razem przejść całą historię.

Magicka
Magicka
Magicka
Magicka
Magicka
Magicka

Naprawdę przyjemna i relaksująca. Polecam.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *